A 7 sebességes DSG váltó hibák számos formában megjelenhetnek. Ez az útmutató részletezi azokat a problémákat, amelyek az Audi S Tronic, VW, Seat és Skoda, DSG 7 sebességváltós modelleket érintheti. A meghibásodások viszont javíthatók, sőt, javított alkatrészekkel egész kedvező áron megúszható a hiba elhárítása.
Vedd figyelembe, hogy cikkünk a 2000 köbcenti alatti motortérfogatú modelleken található DSG 7 Dry Clutch rendszerekre vonatkozik és nem vonatkozik a nagyobb Audi modelleken felszerelt OB5/DL501 DSG 7 sebességfokozatú nedves tengelykapcsoló rendszerre.
A DSG 7 sebességváltó
A DSG sebességváltónak ezt a változatát gyakran néhány különböző néven emlegetik, például 0AM, 0CW, 7DSG és DQ200. Ezt a típust az Audi, a Seat, a Skoda és a VW kisebb motormodelljeibe építik be.
A DSG sebességváltóval kapcsolatos problémák nem ritkák, bár nagyon szerethető technikai megoldás. Gyakran ez a DSG váltómodell különféle hibákat mutat, amelyeknek szerencsére van hatékony javítási megoldása.
Mechatronikai hibák – a 7 sebességes DSG DQ200 mechatronikai egységben meghibásodott DSG hibakódok
- DSG7 hátramenet választó hiba
- DSG kuplung
- Csapágyhiba
DSG váltó hibák
Belső nagynyomású hidraulika szivárgások
Nagyon gyakoriak. Újjáépítést vagy teljes mechatronikai egységet igényel.
TCU hiba
Elég gyakori. Csere TCU-t vagy komplett mechatronikai egységet igényel.
Külső alacsony nyomású szivárgás
Viszonylag ritka. Mechatronikai vagy teljes mechatronikai átépítést igényel.
A 0AM DQ200 DCT mechatronikai egységben különféle hibák jelentkezhetnek, amelyek olyan tüneteket okoznak a vezetőnek, mint például a durva vagy helytelen sebességváltás, vagy akár a vezetési élmény teljes elvesztése.
A félautomata kettős tengelykapcsolós sebességváltó a mechatronika megfelelő működésére támaszkodik a tengelykapcsoló működésének és a sebességváltásnak a szabályozásához. A hibás DSG mechatronikai egységek a hajtóművek károsodását és a kettős tengelykapcsoló élettartamának csökkenését okozhatják.
DQ200 DSG hibakódok:
P17BF – Hidraulikus szivattyúrendszer túlterhelés elleni védelem
06079 – Hidraulikus szivattyú, játékvédelem
06300 – Működési korlátozás az elégtelen nyomásfelhalmozódás miatt
06293 – Működési korlátozás a nyomásesés miatt
Jelenségek DSG váltó hiba esetén
- Rángatás 1. sebességfokozatban és magasabb fokozatba váltáskor.
- Az aktuális sebességfokozat villog a műszerfalon
- Villogó motorvezérlő lámpa vagy PRNDS a műszerfalon
- Kuplung csúszás vagy ütés váltáskor.
- Ha közelebbről megnézzük, repedéseket találunk a szelepházon, ami nyomásveszteséghez vezet, valamint hibásak a mágnesszelepek.
Nem biztos, hogy mindegyik hibát tapasztalod, a hibajelenségek száma a belső károsodás mértékétől függ. A mechatronikai hibákat olyan céggel érdemes kijavíttatni, aki megfelelő szakértelemmel rendelkezik és házon belül mindent elvégez. Ezzel időt, pénzt takaríthatsz meg.