DSG váltó

DSG sebességváltó problémák

A 7 sebességes DSG váltó hibák számos formában megjelenhetnek. Ez az útmutató részletezi azokat a problémákat, amelyek az Audi S Tronic, VW, Seat és Skoda, DSG 7 sebességváltós modelleket érintheti. A meghibásodások viszont javíthatók, sőt, javított alkatrészekkel egész kedvező áron megúszható a hiba elhárítása.

Vedd figyelembe, hogy cikkünk a 2000 köbcenti alatti motortérfogatú modelleken található DSG 7 Dry Clutch rendszerekre vonatkozik és nem vonatkozik a nagyobb Audi modelleken felszerelt OB5/DL501 DSG 7 sebességfokozatú nedves tengelykapcsoló rendszerre.

A DSG 7 sebességváltó

A DSG sebességváltónak ezt a változatát gyakran néhány különböző néven emlegetik, például 0AM, 0CW, 7DSG és DQ200. Ezt a típust az Audi, a Seat, a Skoda és a VW kisebb motormodelljeibe építik be.

A DSG sebességváltóval kapcsolatos problémák nem ritkák, bár nagyon szerethető technikai megoldás. Gyakran ez a DSG váltómodell különféle hibákat mutat, amelyeknek szerencsére van hatékony javítási megoldása.

Mechatronikai hibák – a 7 sebességes DSG DQ200 mechatronikai egységben meghibásodott DSG hibakódok

  • DSG7 hátramenet választó hiba
  • DSG kuplung
  • Csapágyhiba

DSG váltó hibák

Belső nagynyomású hidraulika szivárgások

Nagyon gyakoriak.  Újjáépítést vagy teljes mechatronikai egységet igényel.

TCU hiba

Elég gyakori. Csere TCU-t vagy komplett mechatronikai egységet igényel.

Külső alacsony nyomású szivárgás

Viszonylag ritka. Mechatronikai vagy teljes mechatronikai átépítést igényel.

A 0AM DQ200 DCT mechatronikai egységben különféle hibák jelentkezhetnek, amelyek olyan tüneteket okoznak a vezetőnek, mint például a durva vagy helytelen sebességváltás, vagy akár a vezetési élmény teljes elvesztése.

A félautomata kettős tengelykapcsolós sebességváltó a mechatronika megfelelő működésére támaszkodik a tengelykapcsoló működésének és a sebességváltásnak a szabályozásához. A hibás DSG mechatronikai egységek a hajtóművek károsodását és a kettős tengelykapcsoló élettartamának csökkenését okozhatják.

DQ200 DSG hibakódok:

P17BF – Hidraulikus szivattyúrendszer túlterhelés elleni védelem

06079 – Hidraulikus szivattyú, játékvédelem

06300 – Működési korlátozás az elégtelen nyomásfelhalmozódás miatt

06293 – Működési korlátozás a nyomásesés miatt

Jelenségek DSG váltó hiba esetén

  • Rángatás 1. sebességfokozatban és magasabb fokozatba váltáskor.
  • Az aktuális sebességfokozat villog a műszerfalon
  • Villogó motorvezérlő lámpa vagy PRNDS a műszerfalon
  • Kuplung csúszás vagy ütés váltáskor.
  • Ha közelebbről megnézzük, repedéseket találunk a szelepházon, ami nyomásveszteséghez vezet, valamint hibásak a mágnesszelepek.

Nem biztos, hogy mindegyik hibát tapasztalod, a hibajelenségek száma a belső károsodás mértékétől függ. A mechatronikai hibákat olyan céggel érdemes kijavíttatni, aki megfelelő szakértelemmel rendelkezik és házon belül mindent elvégez. Ezzel időt, pénzt takaríthatsz meg.